Tuesday 26 November 2013

Jangan minum air terus dari botol

Minum Air dari botol buat wajah berkedut?

Jika anda ingin memiliki wajah awet muda,elakkan minum air terus dari botol minuman.
Kajian klinik kecantikan,reflections di new jersey,amerika syarikat mendapati amalan meminum air dari botol minuman akan menyebabkan kedutan di sekitar bibir indiviu terbabit.
Dr.Mitchell Chasin menerangkan perbuatan tersebut iaitu mengecilkan mulut berulang kali saat minum air dari botol dapat meningkatkan risiko pembentukan garis garis penuaan ditepi bibir.
Justeru itu semua individu disarankan untuk minum minuman yang dituangkan ke dalam cawan atau gelas bagi mengelakkan garis garis penuaan di tepi bibir
“Apabila seseorang di antara kamu minum dan memakan makanan, katakanlah ‘Bismillah’. Apabila lupa pada permulaannya, katakanlah ‘Bismillahi fii awwalihi wa aakhirihi.’” (HR. Abu Dawud dan at-Tirmidzi)

Dari Anas bin Malik r.a beliau mengatakan, “Ketika Rasulullah s.a.w minum beliau mengambil nafas di luar bekas air minum sebanyak tiga kali.” Dan Baginda SAW bersabda, “Hal itu lebih segar, lebih sedap dan lebih nikmat.” Anas mengatakan, “Oleh kerana itu ketika aku minum, aku bernafas tiga kali.” (HR. Bukhari no. 45631 dan Muslim no. 2028)

No comments:

Post a Comment